Feeds:
Berichten
Reacties

Archive for 29 maart 2010

Sex and the Rotterdam

Lebkov and sons is geen 100 meter van Rotterdam Centraal. Een mooiere naam kan je voor een broodjeszaak niet bedenken. De koffie is er uitstekend, de broodjes veel te klein en de muffins overheerlijk, toch die met frambozen en witte chocolade. De zaak is bijna leeg en toch komen Leonie en haar vriendin aan het tafeltje naast me zitten. Ze is net getrouwd, haar ring voelt nog onwennig aan, aan uit aan uit, en Alex wil nu al kinderen. Ze is er nog niet aan toe, biecht ze haar vriendin op, ze loopt nog steeds met een niet verwerkte jeugdliefde rond, ze moet hem nog éénmaal zien, afronden, weet je wel. Haar vriendin knikt alsof ze haar begrijpt. Ik vergeet in mijn muffin te bijten en ga halsstarrig op zoek naar camera’s. Ik waan me figurant in Sex and the City en leg nog snel mijn haar goed.
Leonie wil hem al maanden en maanden bellen, maar ze durft niet, ze begrijpt zichzelve niet. En dan is ze nog zo stom geweest om dit weekend met David door te zakken, heel het kantoor praat erover, haar vriendin blijft knikken. Niet dat er iets gebeurd is, buiten wat chemie en veel te dicht bij elkaar staan, de muziek stond er ook zo luid. Ze pruilt haar lippen op zoek naar medelijden, het overkomt haar allemaal gewoon. Het valt me nu pas op hoe mooi ze is. Ik wil dringend de producer spreken. Ik ben niet langer tevreden met een figurantenrol.

Read Full Post »